Jak pro obraz vybrat ten správný rám

29.07.2016 13:27
Je dobré řídit se při výběru rámu pro obraz barevností interiéru? Ano či ne?

 

Nedá se říct, že je to dobře a nedá se říct, že to musí být vždy špatně.

Správný rám má podtrhnout a pozvednout motiv obrazu. Měl by ladit s motivem.

Takže máte-li doma černý nábytek, je potřeba nejdřív zjistit, co černý rám udělá s motivem obrazu.

Pokud motiv celý zapadne a ztmavne, černý rám není správná volba, byť by sebevíc ladil s Vaším interiérem.

 

 

Co když se rozhodnete, že obraz je pro Vás natolik cenný, že mu chcete dát ten nejluxusnější a nejzdobenější a nejkrásnější rám, který najdete?

 

Byť si obrazu skutečně a hodně ceníte, ani toto nemusí být vždy nejšťastnější volba.

Může se totiž stát, že v první řadě bude vidět rám a upoutávat na sebe svou pozornost svým leskem, zdobením a jinou krásou a motiv obrazu to opět potlačí. Váš záměr dát najevo rámem, jak je i obraz pro Vás cenný, se mine účinkem a obrazu spíš uškodí.

 

Jak tedy vybrat ten správný rám?

 

Řeknete si, je to jednoduché: zajdu k profíkům do rámařství a nechám si poradit.

To je první správná volba.

Profesionál Vám může poradit, může Vás nasměrovat....jenže obraz bude viset ve Vašem prostoru nikoliv v rámařství.

 

Takže jak na to?

V každém profesionálním rámařství, kde mají zároveň i cit pro výtvarné umění, mají i dost široký výběr různých typů a druhů rámů v podobě malých pravoúhlých vzorků - cca 20 x 20 cm, které je možné k rohům motivu = obrazu přiložit. Hned vidíte, co s obrazem ladí, co se příliš třpytí a přitahuje Vaše oči víc než celek a co je třeba barevně úplně mimo motiv, byť zrovna ten rám by se Vám líbil a nebo Vám padl do oka.

 

Každopádně POZOR.

Vzorek rámu je vždy potřeba přiložit postupně do všech čtyř rohů obrazu. Proč?

Už se mi mockrát stalo, že vybraný vzorek perfektně ladil s částí motivu, kam jsem jej přiložila. Najednou jsem viděla, jak luxusněji ta část vypadá a jak se zároveň motiv rozzářil a vynikl.

A ono ejhle – přiložíte vzorek k jiném části motivu = obrazu a už je to místo disharmonické.

Takže to pořád není ten správný rám pro obraz.

 

Vzorek musí ladit s každým rohem obrazu po příložení. Musíte cítit, jak to energii obrazu podtrhuje, jak se energie obrazu rozšiřuje nikoliv stísňuje.

 

Vybrat ten správný rám může i chvíli trvat.

A pokud i profesionál radí nějaký rám...berte to jako odraz pro zkoušení – ano či ne.

Správný profesionál to tak také přijme.

Já vždycky zkouším vzorky spolu s profíkem vlastně tak dlouho, dokud nenaznáme oba – ANO. Teď je to úplně ono.

 

Čili prvotní představa a prvotní impuls pro rám, může být dobrý...a je možné, že tam někde ale je skutečně i ještě něco lepšího.

 

V nabídce obrazů ode mě najdete už i ty zarámované a je jich tu spousta bez rámu.

Objednáte-li si obraz bez rámu, můžete jít hned vyzkoušet, jak to hledání správného rámu vypadá a co a jak budete cítit při celém procesu.

 

Pokud Vám byl článek přínosem, je mi potěšením.

 

Na úvodní straně těchto stránek vpravo je kolonka „Novinky“ – tam když zadáte svoji emailovou adresu, mohou Vám články v podobě rad a tipů i zážitků ze života s výtvarnem i energiemi, transformací vědomí a vnitřních proměn přicházet přímo na Váš email.